?

Log in

No account? Create an account

[icon] А им всё параллельно - Lorem Ipsum igitur, juvenes dum sumus
View:Свежие записи.
View:Архив.
View:Друзья.
View:Личная информация.
View:Website (Мой сайт).

Tags:,
Security:
Subject:А им всё параллельно
Time:12:06 am
Гнусный Parallels.
5 августа 2010 года купил для своего ноута программный продукт - Parallels Desktop 5.0 for Mac. Чтобы запускать Windows из-под Mac OS X Snow Leopard. Производитель обещал (вроде как) поддержку и бесплатное обновление.

Сегодня узнаю, что вышла, оказывается, новая версия этого продукта, 6.0. Которую добрый Parallels предлагает мне приобрести со скидкой за $49. Бесплатное обновление полагается только тем счастливчикам, которые приобрели версию 5.0 после 15 августа 2010 года. Вот так 10 дней стоят полтинник баксов... Неприятно.

Помимо бесплатного обновления при покупке Параллелс обещал мне еще и 90-дневный мани-бэк. Впрочем, как выясняется, все эти обещания были только лишь баннерами на сайте компании, и никаких юридически значимых подтверждений им у меня нет:( Знал бы - делал бы скриншоты. В общем, задал в техподдержку параллелса вопрос о реализации права на money-back. Если вернут деньги за прошлую версию, куплю новую. В противном случае, ей-богу, решусь и поставлю пиратку. Всё равно толку в "бесплатных обновлениях" нет, коли они по 50 долларов стоят:(
comments: Оставить комментарий Previous Entry Поделиться Next Entry


torrio
Link:(Link)
Time:2010-09-24 06:46 am
Hello Victor,

Thank you for contacting Parallels Customer Support.

I understand you want refund for the Parallels Desktop 5.0 purchase.

Victor, I would like to inform you that we provide money back only if it is within 30 days from the date of purchase. Since you have purchased the product on 5th August, 2010 which is more then 30 days from the date of purchase we will not be able to refund the amount. And 90 days money back guarantee is given by the Nova Development not from Parallels.

Please do let us know if we can assist you any further.

Thanks,
--
Abdul Rahiman
Customer Support Engineer
|| Parallels
(Ответить) (Thread)


torrio
Link:(Link)
Time:2010-09-25 11:05 pm
Hello Abdul,

I'm a regular customer and I do not know what is the difference
between Parallels, Parallels resellers, Parallels distributors, Nova
development and all other entities you might want to mention. I've
just been screwed by who ever sold me the software product I'm having
problems with, and now, of course, everyone will deny that there were
banners on the site promising money back option.

All I know is that I want my money back, and it's your company's
problem that marketing is not clear to regular customers.

If it's your company's policy to screw customers - ok, just let me
know, and I will never ever buy any products that have two parallel
lines on a package (vmware hasn't got any). For now I'm treatng your
words "we're unable..." as "we're not willing to..." and this means a
lot to me.

Looking forward to see your answer.

Best regards,
Victor.
(Ответить) (Parent) (Thread)


torrio
Link:(Link)
Time:2010-09-26 08:53 am
Hello Victor,

Thank you for your response.

We would escalate this ticket to our next level of support and they will keep you updated regarding the issue.

Thank you for your patience.

Thanks,
--
Abdul Rahiman
Customer Support Engineer
|| Parallels
(Ответить) (Parent) (Thread)


torrio
Link:(Link)
Time:2010-09-28 10:16 am
Dear Viktor,

Thank you for your e-mail.

Per your request a refund has been initiated for your order # 6874496616. Refund number is 232214409.
Be inforfmed, you will soon recieve a confirmation e-mail with refund details, as soon as you accept the terms and conditions, we'll be able to process the refund.

Please let us know if we can be of further assistance.

Have a nice day!


Thanks,
--
Tamara Kryuchkova
Customer Support
Consumer and SMB
Parallels
(Ответить) (Parent) (Thread)


torrio
Subject:PayPal
Link:(Link)
Time:2010-09-28 10:17 am
Hello Victor Isaev,
DigitalRiver US Inc just sent you a refund
DigitalRiver US Inc just sent you a full refund of $69.99 USD for your purchase. If you have any questions about this refund, please contact DigitalRiver US Inc.
The refund will go to the card you paid with.

To see all the transaction details, please log into your PayPal account. It may take a few moments for this transaction to appear in your account.
(Ответить) (Parent) (Thread)

usenk0
Link:(Link)
Time:2010-09-28 10:54 am
"We would escalate this ticket to our next level of support"

Ё-моё!)
(Ответить) (Thread)

zharkevich
Link:(Link)
Time:2010-09-28 07:14 pm
Мне понравилось как написано твое второе (видимо) письмо. Балансировка на границе адекватности и истеричного покупателя. Классно)
(Ответить) (Thread)


torrio
Link:(Link)
Time:2010-09-28 07:34 pm
Честно говоря, когда я писал это письмо, я и не надеялся на успех. Я просто не хотел впоследствии жалеть о том, что даже не попытался:)
(Ответить) (Parent) (Thread)

[icon] А им всё параллельно - Lorem Ipsum igitur, juvenes dum sumus
View:Свежие записи.
View:Архив.
View:Друзья.
View:Личная информация.
View:Website (Мой сайт).